Skip to content

2021. gads

Dzeja un mūzika

Kuldīgas 2.vidusskolā šī gada novembra vidū 8. klases skolēni projekta „Latvijas skolas soma” ietvaros noskatījās koncertprogrammu „Dzeja un mūzika”. Skolēniem bija iespēja ar mākslinieku starpniecību paviesoties rakstnieku muzejos – Raiņa un Aspazijas, Plūdoņa, Ernesta Birznieka-Upīša, Imanta Ziedoņa un Aleksandra Čaka muzejā. Katrā rakstnieku muzejā bija intervija ar muzeja darbinieku, kas prata pastāstīt interesantu notikumu par dzejniekiem, par dzejas tapšanu. Piemēram, Imanta Ziedoņa muzejā tika rādīta bilde, kura deva iedvesmu dzejolim un dziesmai „Mazā bilžu rāmītī”. Katra autora muzejā tika nodziedāta viena dziesma. Intervijā ar komponistu un dziesmu teksta autoru Guntaru Raču, skolēni uzzināja, kas jāievēro rakstot dziesmu tekstus. Koncertprogramma bija interesanta un izzinoša, ar iespēju dziedāt līdzi.

Latviešu kino skolā

Kuldīgas 2.vidusskolā 22.11.2021. 2.b un 2.c klases skolēni projekta „Latvijas skolas soma” ietvaros noskatījās jaunākās latviešu multiplikācijas filmas no sērijas „Lupatiņi”: „Kā lupatiņi brokastoja”, „Kā lupatiņi ceļoja” un „Kā lupatiņi skaitīja laiku”. Animācijas filmā „Puteklis” skolēni iepazinās ar grāmatu plaukta gudro, izglītoto putekli, kas lielajā tīrīšanas dienā satiek savu istabas biedru, kura dzīvi šī satikšanās pārvēršas piedzīvojumā. Animācijas filmā „Zirņa bērni” mazie zirnīši izbiruši no mīkstās gultiņas dodas pasaulē un iepazīst tuvāko apkārtni un kaimiņus. Visās filmiņās caurvijas draudzības tēma, par kuru tiek runāts latviešu valodas stundās, klases stundās un starpbrīžos.

Animāciju veidošana

Latvijas Skolas somas ietvaros, Kuldīgas 2. vidusskolas 6. klasēm novembra sākumā bija lieliska iespēja informātikas stundās iepazīties un apgūt jaunas programmas animāciju veidošanā. Nodarības notika attālināti, programmā “Zoom”, tās vadīja Ventspils Digitālā centra skolotājas.

Viena no programmām, ko apguva skolēni ir www.powtoon.com, šī programma ļauj izveidot animētas prezentācijas un animētus videoklipus, izmantojot animācijas programmatūru.

Programmatūra ir viegli apgūstama, kā arī saprotama skolēniem. Programmā ir iespējams strādāt bez maksas, tā ir lieliska iespēja apgūt jaunas iemaņas un izmantot uzzināto turpmākajā mācību procesā, veidojot radošas un mūsdienīgas prezentācijas.

Kā otru programmu skolēni apguva www.pixilart.com, šī programma ļauj izveidot animācijas filmiņas no pikseļiem, veidojot zīmējumus, mainot to novietojumu pa “logiem” izveidojas animācijas (gifi-kustīgas bildes).

Šī programma ļauj domāt radoši, izprast animācijas filmas veidošanas procesu pa soļiem, attīstīt prasmi strādāt ar datorpeli.

Jauniegūtās zināšanas tiks izmantotas un attīstītas tālāk informātikas stundās, skolēniem izstrādājot savus radošos darbus katrā no apgūtajām animācijas programmām. 

Kā dizaineri un mākslinieki iedvesmojas no dabas

Programmas „Latvijas skolas soma” ietvaros Kuldīgas 2.vidusskolas 1.b un 1.c klase 2021.gada 30.septembrī  noskatījās un līdzdarbojās Dizaina un mākslas muzeja  Zoom nodarbībā „Kā dizaineri un mākslinieki iedvesmojas no dabas”. 2.a klase šo nodarbību noskatījās 5.oktobrī.  Dizaina un mākslas muzeja pedagogi iepazīstināja skolēnus ar muzeju, muzeja eksponātiem, materiāliem, ko izmanto mākslinieki.  Skolēniem bija iespēja zīmēt un salīdzināt zīmējumus ar krītiņiem, flomāsteriem un zīmuļiem zīmējot koka lapas. Tika parādīti dizaina priekšmeti, kur mākslinieki iedvesmojušies no kosmosa. Skolēni datorā zīmēja kosmosa tērpu, izmantojot visuma attēlā redzētās krāsas.

Dzīvais muzejs

Kuldīgas 2.vidusskolas 4. un 5. klases septembrī projekta „Latvijas skolas soma” ietvaros apmeklēja Dzīvo muzeju Kuldīgā, lai netradicionālā veidā iepazītos ar Kuldīgas novada vēsturi, Hercoga Jēkaba laiku Kuldīgā. Skolēni varēja iejusties, kā šūpojas kuģis, ar kuru Hercogs Jēkabs devās ceļojumos. Ar dažādu uzskates materiālu palīdzību muzejā tika parādīti Kuldīgas uzplaukuma laiki un ne tik priecīgie brīži.
Iegūto informāciju skolēni varēs izmantot gan novada mācībā, gan sociālās zinībās un vēsturē, gan savas dzimtās vietas apzināšanā un izpratnē.

Kā top izrāde?

Kuldīgas 2.vidusskolas 7.a un 7.b klases 28.09.2021. projekta „Latvijas skolas somas” ietvaros noskatījās Liepājas teātra mācību izrādi „Kā top izrāde?”. Teātrī nozīmīga loma ir aktierim. Aktiera profesija – mūža sapnis vai nejaušība, bet jāmācās visiem 4 gadi, lai vēlāk mācītos katrai izrādei. Skolēniem bija jāattēlo neliela bezpriekšmetu etīde –  kā noturēt krūzīti un padzerties. Liepājas teātra aktrises Lauras tēlotā apkopēja izraisīja skolēnos smieklus. Skolēni uzzināja režisora un viņa komandas lomu izrādes tapšanā. Izrādes veidošanā piedalās dramaturgs, kostīmu mākslinieks, komponists, horeogrāfs, gaismotājs, skaņotājs, scenogrāfs un vairāki tehniskie darbinieki – garderobisti, vietu ierādītāji u.c. No visiem iesaistītajiem ir atkarīgs skatītāju noskaņojums. Iegūtās zināšanas skolēni varēs izmantot gan teātra mākslas priekšmetā, gan mūzikā.

Operetes radošā laboratorija

22.09.2021. Kuldīgas 2.vidusskolā projekta „Latvijas skolas soma” ietvaros 1.a, 3.a, 3.b un 5.b  klases noskatījās Operetes muzikālā teātra radošo laboratorijas „1.epizodi Mežonīgajos rietumos”. Skolēniem, ar 3D briļļu palīdzību, bija iespēja paviesoties aktieru grimētavā, uz skatuves, skatuves aizkulisēs un noskatīties īsu etīdi operetes aktieru izpildījumā. Pasaku tēli Pauks un Šmauks, Karlsons un indiāņi izrādīja VEF kultūras pili Rīgā, kur parasti notiek operetes izrādes.

Pēc pasākuma skolēni aizpildīja darba lapas par radošā laboratorijā redzēto. Indiāņu virsaitis papildināja neieraudzītās lietas, atbildēja uz skolēnu jautājumiem. Skolēni zīmēja visu stāsta varoņu kopbildi, lai vēlreiz atcerētos pasākumā redzēto.

Ekskursija uz Ziemassvētku kauju vietām Tīreļu purvā

15.septembrī 9.a un 9.b klase devās mācību ekskursijā, projekta “Latvijas Skolas soma” ietvaros, uz Ziemassvētku kauju vietām Tīreļu purvā:- nodarbība sadarbībā ar Latvijas Kara muzeju pie Mangaļu mājām “Latviešu strēlnieks Ziemassvētku kaujās”;- piemiņas vieta latviešu strēlniekiem un skatu tornis Ložmetējkalnā;- Vācu karavīru atdusas vietas un “Latviešu Strēlnieku kapi Nr.2”.Mācību ekskursiju izglītojoši papildināja mūsu skolas vēstures skolotāja Vita Kaudze, paldies Jums!

Pantomīma un cirks

Maija otrajā nedēļa 6.a un 6.b klasei bija iespēja noskatīties Pantomīmas un cirka meistarklasi. Pasākums bija sadalīts divās daļās: izklaidējošā un izglītojošā. Izklaidējošā daļā tika rādīts cirka un pantomīmas priekšnesums. Izglītojošā daļā tika skaidrots, kā rodas priekšnesumi, vingrināti pirksti, rokas, ķermenis. Skolēniem bija iespēja līdzdarboties. Izglītojošā daļā tika iepazīstināti aktīvākie pantomīmas mākslinieki.

Skolēnu viedoklis par meistarklasi:

  • Man šī pantomīma no sākuma šķita garlaicīga, jo tur nerunāja un tikai dejoja. Skatoties ilgāk man iepatikās un bija interesanti. Man patika tas, ka tur bija mīmika un beigās parādīja, kā taisa dažus interesantus trikus.
  • Izrāde bija jautra, interesanta, izklaidējoša. Man šis cirks ļoti patika, jo varēju redzēt, ko tādu, ko nekad nebiju redzējusi.

Mūsu Maestro. Raimonds Pauls

16.04.2021. Kuldīgas 2. vidusskolas 9.a, 9.b un 12.klases tiešsaistē noskatījās SIA „Dzīvā skaņa” piedāvāto koncertlekciju „Mūsu Maestro. Raimonds Pauls”. Mākslinieki Jānis Ķirsis un Rūta Dūduma – Ķirse iepazīstināja ar plašo Raimonda Paula daiļradi stāstot un izpildot dažādus mūzikas žanrus. Komponistam tuvs ir džezs, kuru Rūta Dūduma – Ķirse izpildīja īpaši atraktīvi. Intervijā Raimonds Pauls jokojoties atklāja, ka mīļākais priekšmets skolas laikā ir bijis starpbrīdis.
Skolēniem pēc koncertlekcijas noskatīšanās bija jāraksta domraksts par izcilu personību Latvijā un jāizpilda tests uzdevumi.lv

Koncertlekcijas „Sprādziens mūzikā” un „Kino mūzikas vēsture”

Kuldīgas 2.vidusskolas 1.- 4. klašu skolēni 2020./2021/m.g. 2.pusgadā noskatījās divas koncertlekcijas: ”Sprādziens mūzikā” un „Kino mūzikas vēsture”. Koncertlekcijas piedāvāja SIA „Dzīvā skaņa”. Pasākuma rīkotāji deva iespēju noskatīties lekcijas sev izvēlētā laikā no marta līdz maijam. Vismaz vienu koncertlekciju skolēni noskatījās skolā klātienē, otru mājās.
Koncertlekcijā „Sprādziens mūzikā” skolēni klausījās mūziku no 20.gs.sākuma līdz mūsdienām. Ļoti atraktīvā veidā tika parādīta mūzikas rašanās, ierakstu iespējas, doti spilgti muzikāli piemēri.
Koncertlekcijā „Kino mūzikas vēsture” atklāja kino mūzikas vēsturi. Skolēniem tika piedāvāta mūzika no godalgotām filmām, kā arī ieskats latviešu kino mūzikā. Lekcija tika ierakstīta bijušā Eiropas lielākajā kinostudijā – Rīgas kinostudijā. Tika parādīts, kā kino tiek radīti specefekti un tiem pielāgotās skaņas.
Koncertlekciju „Kino mūzikas vēsture” skatījās un līdzi dziedāja arī 7.klases skolēni, kuriem daudzas melodijas jau bija labi zināmas un pazīstamas.
Skolēniem lekcijas sagādāja gandarījumu, patika, bija interesanti, bija viegli atbildēt uz skolotājas veidotajiem jautājumiem vietnē uzdevumi.lv.

Muzejpedagoģiskā nodarbība Āraišu ezera pilī

Kuldīgas 2. vidusskolas 6.a un 6.b klases skolēni 2021. gada pavasarī klausījās un līdzdarbojās Āraišu ezerpils muzeja nodarbībā „Āraišu pils. Jautājumi tik, cik atbildes”. Klase ieguva jaunas zināšanas par ezerpils rašanos un iedzīvotāju ikdienu.
Interesanto un saturīgo stāstījumu papildināja attēli un līdzdarbošanās. Muzejstundā skolēni līdzi darbojoties uzzināja daudz jaunu informāciju, kuru vajadzēja parādīt attēlos. Aizraujoša nodarbe bija saistīta ar vecvārdiem – klons, rācenis, liepu lūki, sirot, lāva u.c. Ne visiem vecvārdi bija saprotami. Vecvārdi tika skaidroti un pēc iespējas rādīti attēlos, kā arī izskaidrots jēdziena pielietojums. Patīkami, ka lekcija bija skolēniem saprotamā, labi uztveramā valodā.
Nodarbības izskaņā, lai pārbaudītu skolēnu klausīšanās prasmes, bija veidota Kahoot viktorīna ar vairākiem jautājumiem par un ap ezerpils vēsturi. Skolēnu  zināšanas bija ļoti labas. Tas skaidrojams ar skolēnu iepriekšējām zināšanām un uzcītīgu klausīšanos.

Zinātnes un mākslas krustpunkti

5.klases skolēni 12. un 13. aprīlī tiešsaistē noskatījās SIA „Zinātnes zonas” nodarbību „Zinātnes un mākslas krustpunkti”. Skolēniem bija iespēja uzzināt kā dabaszinātnes palīdz veidot mākslas darbus. Skolēniem zināmā mākslas filmā „Dvēseļu putenis” daudzos kadros ir kara ainas ar ievainojumiem, asinīm, rētām. Nodarbības laikā skolēni varēja uzzināt kā veido mākslīgo ādu, dziļas rētas un citus specefektus. Pēc nodarbības mājas apstākļos varēja izveidot brūci. (skat. attēlā 5.a klases skolnieces Sintijas izveidoto ievainojumu). Nodarbības laikā tika rādīts kā var izveidot mākslīgo sniegu. Skolēni uzzināja, ka mākslīgā sniega materiālu izmanto autiņbiksītēs. Nodarbības laikā skolēni aktīvi uzdeva jautājumus un uzreiz ieguva atbildes. Nodarbība bija labs papildinājums dabaszinību tēmai „Vielas”.

Iluzionisma teātris

Kuldīgas 2.vidusskolas 8.a un 8.b klase attālināti noskatījās Muzejpedagoģiskā nodarbību “Iluzionisma teātris” un varēja attālināti ielūkoties muzejā “Mystero”. Nodarbību piedāvāja SIA “International Show Production”. Cirka mākslinieki Dace un Enriko Pecolli iepazīstināja ar burvju skatuves mākslas noslēpumiem un šīs jomas attīstības vēsturi Latvijā un pasaulē. Skolēni varēja iepazīt oriģinālos  iluzionisma skatuves mākslas žanrus  un izteiksmes līdzekļus. Skolēni uzzināja, kāds bija pirmais populārākais burvju triks pasaulē, redzēja tā demonstrējumu, bija liecinieki cilvēka levitācijas iespējamībai. Ieskatoties iluzionisma vēsturē Latvijā, skolēni uzzināja par spilgtākajiem Latvijas iluzionistiem 19.gs. un 20.gs. sākumā. Virtuālās ekskursijas laikā skolēniem bija iespēja izstaigāt maģisko Iluzionisma muzeju, – teātri divos stāvos, kā arī ieskatījās slavenā amerikāņu iluzionista Hudini atslēgu noslēpumu kambarī un uzzināja, kurš burvju mākslinieks pirmais izdomāja burvju Kino trikus.
Pēc nodarbības skolēni rakstīja domrakstu un atbildēja uz jautājumiem par iluzionisma skatuves mākslas žanru.