Skip to content

2025. gads

Izstāde “Birkerts. Bibliotēkas. Gaisma.” Latvijas Nacionālajā bibliotēkā

Indriķa Zeberiņa Kuldīgas pamatskolas 7.a klase programmas “Latvijas skolas soma” ietvaros 2025.gada 5.martā apmeklēja Latvijas Nacionālo bibliotēku. Iepazinās ar bibliotēkas plašajām un mājīgajām telpām, izspēlēja orientēšanās spēli, meklējot Kultūras kanonā ierakstīto Latvju dainu, izlaistos vārdus. Uzdevums gan nebija komandām sacensties uz laiku, bet komandas viena otru uzmanīja, kura tiks ātrāk līdz finišam. Tika izmantots gan lifts, gan kāpnes, lai ātrāk pārvietotos bibliotēkas plašumos, vienmēr atceroties, ka pa bibliotēku skriet nedrīkst.  

            Izstādē “Birkerts. Arhitektūra. Gaisma.” skolēniem par Latvijas Nacionālās bibliotēkas arhitektu Gunāru Birkertu stāstīja izstādes veidotājs arhitekts Jānis Dripe. Gunāra Birkerta (1925-2017) simtgadei veltītā izstāde ļāva iepazīt izcilā latviešu  arhitekta dzīvi un radošo darbību. Starp daudzajām sabiedriskajām ēkām, ko Gunārs Birkerts projektējis, īpašu vietu ieņem bibliotēkas. Izstādē iekļautas visas 19 Gunāra Birkerta projektētās bibliotēkas – LNB un 18 bibliotēkas ASV. Maketi, skices, fotogrāfijas deva lielisku ieskatu arhitekta darbā. Arhitekts Jānis Dripe uzsvēra gaismas nozīmi Gunāra Birkerta projektētajās ēkās. Arhitektūras kritiķi Gunāru Birkertu dēvē par gaismas arhitektūras meistaru. Interpretācija par gaismu ir izstādes telpiskajā iekārtojumā. Gaismas stari iespiežas pēc iespējas dziļāk telpā.

            Bibliotēkas plašums un gaisma,  grāmatu bagātība un klusums – tā ir mūsu Gaismas pils.

Glezniecība- tradicionāla un netradicionāla

Indriķa Zeberiņa Kuldīgas pamatskolā 2025.gada 22.janvārī ciemojās Aijas Princes un Daigas Kaufmanes mākslas studijas mākslinieces, lai stāstītu par glezniecības dažādām iespējām. Glezniecība nomierina, rosina fantāziju. Skolēniem nedalītu sajūsmu radīja netradicionālās glezniecības paņēmiens, kurā skolēni darbojas ar krāsainām smiltīm. Skolēni bija tik iegrimuši darbā, ka neatlika laika sarunām un citām traucējošām darbībām. Tika atklātas tādas spējas, kas ikdienā mazāk pamanāmas – uzmanīga klausīšanās, pagaidīšana, savstarpējā izpalīdzība, padodot konkrētās krāsainās smiltis.

Nodarbības vienīgā problēma bija laiks. Skolēni mācību stundas laikā nespēja pabeigt iesākto darbu, tāpēc turpināja gan starpbrīdī, gan nākamās stundas sākumā.